Wójt - kompetencje

 

                                                                           Zadania W Ó J T A

 

WÓJT jako kierownik Urzędu zapewnia warunki do sprawnej jego pracy oraz prawidłowego funkcjonowania, szczególnie poprzez:

  1. właściwy podział zadań między członków kierownictwa Urzędu tj: Wójta, Z-cy Wójta, Sekretarza i Skarbnika,

  2. prawidłowe określenie zasad wykonywania zadań oraz form i metod pracy pracowników Urzędu i wszystkich jednostek organizacyjnych,

  3. ustalanie zakresów czynności dla pracowników Urzędu,

  4. stosowanie właściwej polityki kadrowej w Urzędzie preferującej faktyczne kwalifikacje i kompetencje,

  5. właściwe i terminowe załatwianie spraw obywateli.


Ponadto Wójt:

  1. kieruje bieżącymi sprawami gminy,

  2. reprezentuje gminę na zewnątrz,

  3. wydaje decyzje z zakresu administracji publicznej w indywidualnych sprawach,

  4. składa jednoosobowo oświadczenie woli związane z prowadzeniem bieżącej działalności gminy prowadzi gospodarkę finansową miasta,

  5. gospodaruje mieniem komunalnym,

  6. koordynuje działalność służb użyteczności publicznej,

  7. załatwia wnioski i postulaty posłów i senatorów oraz interpelacje radnych,

  8. nawiązuje stosunek pracy z pracownikami samorządowymi oraz je rozwiązuje,

  9. podejmuje i inicjuje działania w sprawach publicznych o znaczeniu lokalnym, które nie są zastrzeżone dla innych organów,

  10. wykonuje inne zadania zastrzeżone do kompetencji Wójta przepisami prawa i uchwałami Rady.



Wytworzył:
Teresa Florkowska
Udostępnił:
Borowska Anna
(2003-06-30 12:25:51)
Ostatnio zmodyfikował:
Borowska Anna
(2003-09-17 10:36:00)