Wymeldowanie w drodze decyzji administracyjnej


 

Wymeldowanie z pobytu stałego w drodze decyzji administracyjnej


Wymagane dokumenty

- umotywowane podanie o wymeldowanie skierowane do Wójta Gminy Główczyce

- kserokopia lub odpis dokumentu stwierdzającego tytuł prawny do lokalu zamieszkałego przez osobę, w stosunku do której prowadzone jest postępowanie o wymeldowanie (umowa najmu, akt notarialny, umowa o przydziale lokalu).


Opłaty

  • Do złożonego wniosku o wymeldowanie powinien być dołączony dowód zapłaty opłaty skarbowej w wysokości 10 zł (Dz.U z 2006r., Nr 225, poz. 1635)

Miejsce złożenia dokumentów:

- bezpośrednio w Sekretariacie Urzędu Gminy w Główczycach

- w toku postępowania wymagane dokumenty można składać bezpośrednie prowadzącemu postępowanie – komórce ewidencji ludności Urzędu Gminy w Główczycach pok. 12


Termin i sposób załatwiania sprawy

- postępowanie o wymeldowanie w drodze administracyjnej prowadzone jest zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks Postępowania Administracyjnego (t. j. Dz. U. z 2000r. Nr 98, poz. 1071),

- termin obligatoryjny do załatwienia sprawy - ok. 2 miesięcy,

- w wyniku przeprowadzonego postępowania organ wydaje decyzję administracyjną, która w zależności od ustalonych okoliczności sprawy przybiera postać :

  • decyzji administracyjnej o wymeldowaniu,

  • decyzji administracyjnej o braku podstaw do wymeldowania,

  • decyzji administracyjnej o umorzeniu postępowania,

  • decyzji administracyjnej zawieszającej postępowanie (wydania w sytuacji , gdy rozstrzygnięcie sprawy jest uzależnione od wcześniejszego wyjaśnienia istotnej w sprawie okoliczności przez sąd powszechny lub inny organ.


Tryb odwoławczy

Od decyzji wydanej przez organ I instancji (decyzji Wójta Gminy Główczyce) przysługuje pisemne odwołanie do organu II instancji (Wojewoda Pomorski w Gdańsku) w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.


Uwagi:

W toku prowadzonego postępowania organ administracji kompletuje materiał dowodowy w postaci, zeznań świadków, wyjaśnień stron postępowania, informacji Policji oraz innych urzędów i instytucji w celu ustalenia stanu faktycznego będącego podstawą do wydania decyzji w sprawie,

W przypadku braku możliwości ustalenia miejsca pobytu osoby, w stosunku do której prowadzone jest postępowanie o wymeldowanie, realizowana jest procedura ustanawiania przez Sąd Rejonowy w Słupsku – Wydział Rodzinny i Nieletnich kuratora dla nieobecnego celem reprezentowania w postępowaniu (w toku dalszego postępowania kurator obejmuje pozycję strony postępowania o wymeldowanie),

Z podaniem o wymeldowanie występuje osoba posiadająca tytuł prawny do lokalu (właściciel, najemca, wynajmujący) z którego ma nastąpić wymeldowanie.



Podstawa prawna:

Art. 15 ust. 2 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Tekst jednolity z 2006r.  Nr 139, poz. 993).

Wytworzył:
Anna Nowosielecka-Cur
Udostępnił:
Borowska Anna
(2003-07-07 11:02:56)
Ostatnio zmodyfikował:
Cichocki Paweł
(2007-05-14 15:03:55)

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki