Opłaty roczne z tytułu użytkowania
Opłaty roczne z tytułu użytkowania wieczystego i trwałego zarządu
na gruntach stanowiących własność gminy
Dotyczy :
1. Uaktualnienia naliczeń opłat rocznych za użytkowanie wieczyste i trwały zarząd w związku ze zbyciem prawa użytkowania wieczystego, umową darowizny, postanowieniem sądu i nabyciem prawa trwałego zarządu.
2. Aktualizacji opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego i trwałego zarządu (działanie z urzędu na podstawie aktualnej wyceny wartości nieruchomości).
Wymagane dokumenty :
- Wniosek o zmianę naliczenia opłaty rocznej (w związku z nabyciem / zbyciem nieruchomości gruntowej, w związku z nabyciem spadku) Druk do pobrania.
- Dokumenty przenoszące nabyte prawo : akt notarialny , postanowienie Sądu
Opłaty :
Od wniosków nie pobiera się opłaty skarbowej
Miejsce złożenia dokumentów :
Sekretariat Urzędu Gminy
Termin i sposób załatwienia sprawy :
Termin załatwienia wniosku – w ciągu jednego miesiąca, w sprawach szczególnych w ciągu dwóch miesięcy.
Tryb odwoławczy :
Od decyzji wydanej w sprawie aktualizacji opłat rocznych z tyt. trwałego zarządu przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Wójta Gminy Główczyce w terminie 14 dni od otrzymania decyzji, a od aktualizacji opłat rocznych przysługuje odwołanie bezpośrednio do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Słupsku zgodnie z art.77 do art.81 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. z 2004r. nr 261 poz.2603 z późn.zm.)
Jednostka odpowiedzialna :
Stanowisko ds. gospodarki nieruchomościami
pok. 14
tel. 059 811-49-60
Podstawa prawna :
Art.77 do art.81 oraz art.87 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. z 2004r. Nr 261 , poz. 2603 z późń.zm.).