Wójt - kompetencje
Zadania W Ó J T A
WÓJT jako kierownik Urzędu zapewnia warunki do sprawnej jego pracy oraz prawidłowego funkcjonowania, szczególnie poprzez:
-
właściwy podział zadań między członków kierownictwa Urzędu tj: Wójta, Z-cy Wójta, Sekretarza i Skarbnika,
-
prawidłowe określenie zasad wykonywania zadań oraz form i metod pracy pracowników Urzędu i wszystkich jednostek organizacyjnych,
-
ustalanie zakresów czynności dla pracowników Urzędu,
-
stosowanie właściwej polityki kadrowej w Urzędzie preferującej faktyczne kwalifikacje i kompetencje,
-
właściwe i terminowe załatwianie spraw obywateli.
Ponadto Wójt:
-
kieruje bieżącymi sprawami gminy,
-
reprezentuje gminę na zewnątrz,
-
wydaje decyzje z zakresu administracji publicznej w indywidualnych sprawach,
-
składa jednoosobowo oświadczenie woli związane z prowadzeniem bieżącej działalności gminy prowadzi gospodarkę finansową miasta,
-
gospodaruje mieniem komunalnym,
-
koordynuje działalność służb użyteczności publicznej,
-
załatwia wnioski i postulaty posłów i senatorów oraz interpelacje radnych,
-
nawiązuje stosunek pracy z pracownikami samorządowymi oraz je rozwiązuje,
-
podejmuje i inicjuje działania w sprawach publicznych o znaczeniu lokalnym, które nie są zastrzeżone dla innych organów,
-
wykonuje inne zadania zastrzeżone do kompetencji Wójta przepisami prawa i uchwałami Rady.