Kompetencje Rady Gminy
Zadania Rady
-
Prowadzenie obsługi kancelaryjno-biurowej Rady Gminy oraz jej komisji szczególnie w zakresie:
-
organizacyjnego przygotowania sesji Rady Gminy oraz posiedzeń Komisji,
-
opracowanie materiałów z obrad sesji Rady Gminy i posiedzeń Komisji,
-
przekazywanie do wykonania i wiadomości właściwym jednostkom organizacyjnym i osobom uchwał, zaleceń i wniosków,
-
prowadzenie rejestru uchwał Rady Gminy, rejestru interpelacji i zapytań zgłoszonych przez radnych.
-
prowadzenie rejestru gminnych jednostek organizacyjnych,
-
prowadzenie rejestru gminnych jednostek pomocniczych
-
-
Przekazywanie radnym materiałów będących przedmiotem obrad sesji i
posiedzeń komisji .
-
Przekazywanie uchwał Rady Gminy Wojewodzie Pomorskiemu.
-
Przekazywanie uchwał do Regionalnej Izby Obrachunkowej.
-
Przekazywanie uchwał do publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego.
-
Obsługa narad zwoływanych przez Przewodniczącego Rady Gminy.
-
Prowadzenie rejestru Klubu Radnych.
-
Wykonywanie zadań związanych z wyborami do Sejmu, Senatu, Prezydenta, samorządu terytorialnego i samorządu wiejskiego .
-
Prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem wyborów ławników do sądów oraz członków kolegium do spraw wykroczeń.